.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاتوزیان : نگران میرکاظمی هستم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب میر کاظمی به عنوان وزیر نفت بدون سابقه نفتی تاکید کرد که ما هم نگران شخصیت میر کاظمی هستیم و هم نگران اینکه با انتخاب وزیر سابق بازرگانی در سمت وزیر نفت نگاه توسعه ای به نگاه تجاری تبدیل شود.

حمیدرضا کاتوزیان در گفتگو با مهر، با اظهار نگرانی از انتخاب مسعود میرکاظمی بعنوان وزیر نفت، عنوان کرد: نگرانی ما یکی برای وزارتخانه نفت است و دیگر برای شخصیت میرکاظمی .

وی ادامه داد : به اعتقاد من میرکاظمی فرد هوشمندی است و ما نمی خواهیم افرادی مثل وی که شخصیت محترمی دارند لطمه ببینند ، چنین افرادی باید در وزارتخانه هایی که مرتبط با رشته تحصیلی وتجربیاتشان است به کار گرفته شوند نه در وزارت نفت که همخوانی با سوابق وتحصیلاتشان ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت نفت احتیاج به فردی دارد که نگاه توسعه ای به صنعت نفت در کشور داشته باشد نه نگاه تجاری ، خاطرنشان کرد: باید برای دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله در کشور به سمتی برویم که صنعت نفت تبدیل به اهرم توسعه شود نه اینکه بعنوان کالایی تجاری تلقی گردد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید از نگاه سیاسی برای انتخاب افراد در این حوزه دور شویم ، گفت: هرکسی که با این صنعت آشنا نباشد و به این وزارتخانه قدم بگذارد حداقل 2 سال طول می کشد که با مفاهیم اولیه این وزارتخانه همچون تولید، توسعه میادین و بهینه سازی پالایشگاه ها آشنا شود و در این مدت کشور خسارات جبران ناپذیری را از ناحیه صنعت نفت متحمل خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان از یکصد سال گذشته با صنعت نفت آشنا شده است، گفت: با کمال تاسف امروز ما با کشورهایی همچون نروژ که بیش از شصت سال سابقه آشنایی با این صنعت ندارند، برای توسعه میادین نفتی واکتشاف قرارداد نفتی امضا می کنیم و این تنها بدلیل این است که این کشورها همواره نگاه توسعه ای به صنعت نفت داشته اند و مانند ما به صنعت نفت صرفا بعنوان یک کالای مصرفی نگاه نمی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه طی 20 سال گذشته تقریبا در مسیر اصلاح نگاه به صنعت نفت گام برداشته ایم، خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته وزیرانی که در این وزارتخانه بودند همواره برای حرکت به سمت توسعه سعی نمودند و اگر حالا بخواهیم مجددا رجعت به گذشته نماییم و صرفا نگاهی تجاری به این صنعت داشته باشیم ، همه زحمات آنان را به هدر خواهیم داد.

کاتوزیان در پایان با محکوم کردن تحریم های بین المللی ، تصریح کرد: اقدامی که بعنوان تحریم صورت گرفته اقدامی اقتدارگرایانه وغیرعقلانی و قابل مذمت است ولی این مسئله برای کشورمان شکننده نخواهد بود به گونه ای که ما قادریم با وجود دشوار بودن تولید بنزین ، آن را تولید کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.